Přihlášení

Net shorty u retailu

Dal jsem si pod drobnohled net short pozice retailových traderů. V posledních týdnech se píše o tom, jak profesionální portfolio manažeři jsou frustrovaní z toho, že retailoví day tradeři z platformy Robinhood.com jsou úspěšnější, než oni. Sečetl jsem net short pozice tzv. NONREPORTABLE z COT reportů pro kontrakty ES a NQ. Zjistil jsem, že od roku 2018 jsou retailoví tradeři extrémně přesní v odhadech cenových vrcholů i den. Jako hlavní pozitivum, které je možné využít v tradingu, vidím to, že retail je velmi přesný asi tak měsíc před změnou trendu - před poklesy začnou shorty rychle růst, před cenovými dny narůstají rychle longy. Taky se podívejte na absolutní hodnoty. Několik měsíců před cenových vrcholem v lednu 2018 prudce klesaly Net SHORTY ( chybně), ale asi tak jeden měsíc před cenovým vrcholem začaly prudce růst ( správně). Počátkem dubna 2018, na cenovém dně, byl retail v extrémních LONG pozicích ( správně). Pak absolutní hodnota shortů rostla až do poloviny 2019 a držela se vysoko. Opět silně rostla před vrcholem letos v únoru, kdy poté došlo k poklesu u cen indexů o více jak -35%. Na cenovém dně v březnu 2020 byl retail v extrémních LONG pozicích ( správně). Vypadá to tedy, že toto je nyní nejpřesnější skupina k odhadu toho správného sentimentu trhu. Proč tomu tak je? Proč jsou amatéři lepší, než profesionálové? Za uplynulé roky jsem se s několika profesionály setkal a musím říct, že to vidím jasně. Ti tak zvaní profesionálové jimi prostě nejsou. Jsou to prodejci produktů. Nemají čas na výzkum, mají za úkol prodávat. Jsou spokojení se svými kmeny klientů, které získali historicky. Těmto firmám a jejich zaměstnnacům - portfolio manažerům, ujel vlak. Retail je předběhl. Využívá naplno všech dostupných informací na trhu. Má čas i motivaci provádět analýzy- retailoví tradeři hospodaří s vlastními penězi a není jim jedno, jakého dosáhnou výsledku. Naproti tomu když hospodaříte s miliardami, které nejsou vaše, vidíte to úplně jinak. A navíc- psychologický tlak na portfolio manažery vychází spíše z faktu, že ti manažeři jsou zaměstnanci a chtějí si udržet svoje zaměstnání. Jejich hlavní cíl je neudělat chybu - a toho nejlíp docílí tím, že budou průměrní, nebudou riskovat. Proto nákupují hlavně ty největší akcie , aby zhruba byli stejní, jako indexy. Nemohou časovat trh. Asi by to nezdůvodnili šéfům. Proto jsou stále v LONG pozicích a trh s nimi vymetá cenové vrcholy i dna. Jak je vidět u retailu, těm nedělá problém rychle měnit názory i pozice. Je to obrovská výhoda být malý v době rychlých informací. Takže jaké je z toho poučení? Je třeba sledovat pozice retailu, zejména jejich změny pozic. Momentální pozice retailu: Extrémní LONG.